6 Ağustos 2010 Cuma

BP'NİN YENİ LOGOSU

Yaklaşık 3 ay önce Greenpeace, BP'nin çevreyi kirleten imajına uyacak bir logo tasarımı yarışması düzenlemişti. Bu yarışmaya 2000 başvuru oldu ve 25 binden fazla kişi bu aday logolara oy verdi. Bunun sonucunda da BP'nin yeni logosu belli oldu.

İşte kazanan logo:
Tasarım: Laurent Hunziker
Ülke: Fransa
Websitesi: laurent.images.online.fr
Aldığı oy: 16.463
Fikrin ortaya çıkışı:
Logodaki silueti, petrole bulanmış, panik halindeki bir kuşun etkileyici bir resminden esinlenerek yaptım, onun yaşadığı acı, yaşanan trajik olaylardan sonra dünyamıza neler olduğunun güçlü bir göstergesi



Şimdi Greenpeace'in yeni bir amacı var. Meksika Körfesinde yaşanan felaket unutulmadan önce, temiz enerjiye yatırım yaptığını iddia eden BP'nin iki yüzlülüğünü ortaya çıkarmak ve gerçeklerin daha çok insan tarafından bilinmesini sağlamak.

Çünkü, Meksika Körfezi'nde yaşanan felaketin sorumlusu olan BP, çok riskli petrol yatırımlarına dünyanın farklı yerlerinde de devam ediyor. Kanada'da bulunan katranlı kumul alanlarında klasik petrol çıkarma yöntemlerinden kat kat daha masraflı ve enerji harcayan bir yöntem ve Angola, Libya ve Kuzey Kutbu'nda denizlerden petrol çıkarma çalışmaları bu riskli yatırımlar arasında. Deepwater Horizon felaketi şirketin petrolün ötesine geçmesi için bir uyarı olması gerekirdi. Ama BP uyarılara kulak vermiyor.

Bu yüzden Greenpeace duyarlı her kişiden BP'nin "yeni" logosunu olabildiğince yaymasını istiyor. Hemen yapabileceğiniz iki şey var:

1.Yeni logoyu Facebook gibi sitelerde profil resmi yapmak.

2.Yeni logonun çıktısını alıp, çok sayıda insanın görebileceği yerlere yapıştırmak. (Logonun pdf formatı için tıklayınız.)

Dereceye giren diğer logoları buradan görebilirsiniz (link İngilizce'dir).

Konuyla ilgili haber linki için TIKLAYINIZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder